همانگونه که میدانید میزان مصرف ماهی اوزون برون بسیار زیاد است. اما افراد زیادی وجود دارند که بعد از خرید ماهی اوزون برون از سفت شدن آن بعد از سرخ شدن اعتراض دارند. بهتر است بدانید برای مصرف ماهی اوزون برون ابتدا با طرز پخت آن آشنا باشید. چون نیاز است که حتما یک سری از نکات را هنگام پخت آن رعایت کنید. در غیر این صورت ماهی اوزون برون بعد از سرخ شدن سفت می شود و شما نمی توانید از مزه بی نظیر این ماهی لذت ببرید. اما چرا ماهی اوزون برون سرخ شده سفت می شود؟ در جواب این سوال بهتر است بدانید که روش طبخ ماهی اوزون برون خاص می باشد و اگر با آن آشنا باشید ماهی شما بعد از طرح شدن سفت می شود.

مهم ترین نکات هنگام پخت ماهی اوزون برون

هنگامی که میخواهید ماهی اوزون برون را بپزید و یا سره کنید حتما باید به نکات زیر توجه کنید تا ماهی شما به خوبی پخته شود.

ماهی اوزون برون: جایگزینی سالم برای گوشت قرمز و منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا-3

 

از نمک زیاد استفاده نکنید

معمولا بانوان خانه دار ما در بیشتر مواقع برای مزه دار کردن غذا ها مواد غذایی را نمک سود می کنند. اما بهتر است بدانید در آشپزی هر چیزی باید به اندازه باشد. زیرا کم و زیاد شدن یک چاشنی می تواند باعث خراب شدن غذای ما بشود. بهتر است بدانید استفاده از نمک زیاد برای مزه دار کردن ماهی اوزون برون یک کار اشتباه می باشد. زیرا نمک زیاد باعث می شود رطوبت گوشت ماهی اوزون برون گرفته و خشک شود. به همین خاطر است زمانی که شما گوشت ماهی اوزون برون را سرخ میکنید سفت می شود. زمانی که گوشت ماهی بعد از سرخ شدن سفت می شود لطافت خود را از دست می دهد و مزه دلخواه را ندارد. بنابراین شما باید قبل از سرخ کردن این نوع از ماهی برای مزه دار کردن آن از نمک کمی استفاده کنید.

ماهی را خوب خشک کنید

معمولا بعد از خریداری کردن ماهی اوزون برون افراد آن را می شورند‌ تا تمام آلودگی هایی که برروی آن وجود دارد از بین برود. اما گاهی اوقات افراد بدون این که به خشک شدن آن توجه کنند اقدام به سرم کردن آن می کنند. در این حالت بهتر است بدانید آب باقی مانده بر روی گوشت ماهی اوزون برون با روغن قاطی می شود هنگامی که آب با روغن داغ قاطی شود باعث پاشش روغن به خارج از تابع می شود. همچنین گاهی آب باقیمانده بر روی گوشت باعث بخار پز شدن آن و از هم پاشیده شدن گوشت ماهی اوزون برون می شود. بنابراین بهتر است بعد از شستن ماهی آن را بر روی آبکش قرار دهید تا به خوبی آب آن بچکد. سپس آن را به وسیله یک پارچه تمیز کاملا خشک کنید تا هیچ کدام از مشکلات بیان شده به وجود نیاید.

ماهی را قبل از سرخ کردن آب پز کنید

گاهی اوقات افراد برای این که ماهی درون تابع از هم نپاشد آن را قبل از سرخ کردن آب پز نمی کنند. اما بهتر است بدانید که قبل از سرخ کردن ماهی اوزون برون باید ابتدا آن را به مدت پنج دقیقه بخار پز کنید. توجه داشته باشد که زمان بخارپز شدن نباید بیشتر پنج دقیقه باشد. چون اگر بیشتر شود ماهی هنگام سرخ شدن از هم می پاشد. اما اگر بخار پز هم نشود بعد از سرخ شدن سفت می شود و مزه خود را از دست می دهد.

سرخ کردن آن با لایه ای که پوست روی آن قرار دارد

یکی از نکات کلیدی که در رابطه با طبخ ماهی اوزون برون باید بدانید این است که ماهی اوزون برون باید ابتدا از لایه درون روغن قرار بگیرد که پوست روی آن قرار دارد‌.‌ زیرا در صورتی که حرارت کم باشد پوست ماهی خود به خود بعد از سرخ شدن از گوشت آن جدا می شود و شما می تونید با همان حرارت کم گوشت ماهی اوزون برون را به خوبی سرخ کنید. همچنین بهتر است بدانید که ماهی اوزون برون باید با حرارت بسیار کم سرخ شود. زیرا در غیر این صورت تنها لایه رویی گوشت این ماهی سوخته می شد و داخل آن سفت و نپخته باقی می ماند.

چرا ماهی اوزون برون سرخ شده سفت می شود؟

طرز تهیه ماهی اوزون برون سرخ شده

ماهی اوزون برون سرخ شده غذایی می باشد که در تمام سنین طرفداران خاصی دارد. به همین خاطر ما در اینجا طرز تهیه آن را برای شما بیان کرده ایم.
مواد لازم
فیله ماهی اوزون برون
آب لیمو
نمک
فلفل سیاه
زعفران دم کرده
روغن مایع سرخ مخصوص سرخ کردنی

روش پخت ماهی اوزون برون

ابتدا ماهی اوزون برون را به تکه هایی با اندازه مناسب برش دهید سپس به خوبی آن ها را بشوید.
بعد از شستن آن ها را بر روی یک آبکش قرار دهید تا به خوبی خشک شوند.
بعد از خشک شدن تکه های ماهی اوزون برون را در ظرفی قرار دهید و آبلیمو، نمک، فلفل سیاه و زعفران دم کرده را به مقدار لازم به آن ها اضافه کنید و گوشت ها را به خوبی به این مواد آغشته کنید. سپس به مدت سه ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی مزه دار شوند.
بعد از مزه دار شدن ماهی ها آن ها را در روغن داغ با حرارت کم تفت دهید تا به خوبی سرخ و ترد شوند.

جهت خرید آنلاین ماهی و خاویار اوزون برون از سلطان ماهی می توانید با شماره های موجود در سایت در تماس باشید.