کشور ایران هم در شمال و هم در جنوب توسط دریا محاصره شده است. به همین خاطر صادرات ماهی به شغل افراد زیادی تبدیل شده است. ماهی اوزون برون یکی از پر خاصیت ترین و خوشمزه ترین ماهی های جهان است. به همین منظور صادرات ماهی اوزون برون به کشور های زیادی صورت می گیرد. صادرات این نوع از ماهی یک کار بسیار پرسود می باشد. معمولا افراد زیادی به دنبال این هستند که بدانند صادرات ماهی اوزون برون چگونه انجام می شود؟ ما امروز در این مقاله قصد داریم در رابطه با این موضوع صحبت کنیم. اگر شما نیز علاقه دارید در این رابطه اطلاعات کسب کنید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

قبل از صادرات ماهی اوزون برون باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگامی که قصد داریم صادرات ماهی اوزون برون را به عنوان شغل خود انتخاب کنیم. ابتدا باید با نکات مختلفی آشنایی پیدا کنیم که ما در این جا چند مورد از این نکات را برای شما بیان کرده ایم.

همین حالا آنلاین خرید کنید: خرید آنلاین ماهی

صادرات ماهی اوزون برون چگونه انجام می شود؟

پیدا کردن یک شیلات ماهی معتبر

معمولا شیلات های ماهی فراوانی وجود دارند که پرورش ماهی اوزون برون را انجام می دهند‌. اما برای صادرات باید شیلاتی را پیدا کنید که حجم زیادی از این نوع ماهی را به بهترین و سالم ترین صورت پرورش دهد. به همین خاطر اگر قصد دارید در این رابطه به یک تاجر موفق تبدیل شوید باید ابتدا یک شیلات مناسب برای پرورش ماهی اوزون برون پیدا کنید.

انتخاب کشور

کشور های زیادی وجود دارند که به دنبال وارد کردن ماهی اوزون برون می باشند. اما شما باید کشوری را برای صادر کردن این نوع از ماهی انتخاب کنید که هم از لحاظ فاصله جغرافیایی و هم از نظر بازار فروش برای شما مناسب باشد. برای انجام این کار باید حتما به کشور های زیادی سفر کنید تا بتوانید به خوبی بازار فروش هر کشور را بشناسید و میزان نیاز آن را تخمین بزنید.

انجام تبلیغات مناسب در کشور مورد نظر

بعد از انتخاب کشور مورد نظر برای صادرات باید قبل از اقدام به صادر کردن ماهی اوزون برون ابتدا تبلیغات گسترده ای در بازار کشور مورد نظر انجام دهید. زیرا در این صورت افراد آن کشور با این ماهی آشنا می شوند و هنگامی که شما محصولات را صادر کنید به خوبی به فروش می رسند.

درباره خواص خاویار ماهی اوزون برون مطالعه کنید

دریافت مجوز های لازم

معمولا برای انجام هر گونه صادرات ابتدا باید مجوز های لازم را دریافت کنید. زیرا در صورتی که این کار را انجام ندهید حتما با مشکل مواجه خواهید شد. بنابراین ابتدا قبل از انجام کار های صادرات باید مجوز های لازم را هم از دولت ایران و هم از دولت کشور مورد نظر دریافت کنید.

برقراری ارتباط با یک شرکت صادر کننده ماهی اوزون برون

برای صادرات ماهی اوزون برون شما نمی توانید خود به صورت مستقیم اقدام کنید. زیرا شما هیچ گونه واسطه و آشنایی در آن کشور ندارید بنابراین بهتر است ابتدا برای انجام این کار با یک شرکت معتبر در زمینه صادرات ماهی اوزون برون ارتباط برقرار کنید و با آن برای صادرات و فروش محصول خود قرار داد ببندید.

صادرات ماهی اوزون برون به روسیه

معمولا از گذشته تا حالا همیشه صادرات ماهی اوزون برون هم برای ایران و هم برای روسیه همیشه سودآور و جذاب بوده است. زیرا روس های فراوانی هستند که علاقه ویژه ای به این نوع هر ماهی دارند. اما با این حال معمولا برای صادرات انواع ماهی از جمله اوزون برون به روسیه باید با قوانین سخت این کشور در رابطه با این موضوع آشنا باشید و آنها را رعایت کنید‌. به همین خاطر ما در این مقاله به بعضی از این قوانین اسارت کرده ایم.

صادرات ماهی اوزون برون به روسیه حتما باید توسط شرکتی صورت بگیرد که هم از نظر سازمان دامپزشکی ایران مورد قبول باشد و هم از نظر سازمان دامپزشکی روسیه. زیرا در غیر این صورت دولت روسیه به شما اجازه فروش این ماهی را در بازار روسیه را نمی دهد.

یکی دیگر از قوانینی که حتما باید به آن توجه کنید این است که ماهی اوزون برون شما باید توسط یک کارخانه معتبر که دارای کد صادرات IR می باشد بسته بندی شود. زیرا در صورتی که بسته بندی ماهی اوزون برون شما دارای کد نباشد به هیچ وجه مورد قبول دولت روسیه نیست و بازگشت داده می شود. چون این کد شامل قوانین بهداشتی بسیار سختی است که توسط سازمان دامپزشکی روسیه لحاظ شده اند و بررسی می شوند و در واقع نشان دهنده این است که ماهی در شرایط بسیار خوبی از نظر بهداشتی از زمان صید تا رسیدن به بازار روسیه قرار داشته است. هر کارخانه ای نمیتواند این کد را دریافت کند. به همین خاطر تعداد بسیار کمی از کارخانه ها در ایران وجود دارند که این کد را دارند.

صادرات ماهی اوزون برون چگونه انجام می شود؟

اطلاعات بیشتر: قیمت ماهی اوزون برون

همچنین معمولا ماهی اوزن برون از آن دسته ماهی ها می باشد که سلامت آن برای صادرات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین خاطر باید ماهی اوزون برونی که برای صادرات انتخاب می شود از کیفیت و سلامت بالایی برخوردار باشد. در غیر این صورت شما بازار فروش خود را در روسیه از دست خواهید داد.

ما در این مقاله در مورد این که صادرات ماهی اوزون برون چگونه انجام می شود برای شما صحبت کردیم و تمام نکات و قوانینی که در این رابطه باید با آن آشنا باشید را نیز بیان کردیم. به همین خاطر تقریبا به اطلاعات جامع در اختیار شما قرار دادیم. امیدوارم توانسته باشیم تمام اطلاعات مورد نیاز شما را بیان کنیم.