ماهی اوزون برون ماهی مناسبی است، ماهی که به ندرت فرصتی برای پختن پیدا می کنید. آنها در مقیاسی متوسط در چند نقطه در آمریکای شمالی پرورش می‌یابند، و ماهی‌گیران می‌توانند در برخی مناطق آنها را صید کنند، اما تنها متعهدترین ماهی‌فروش‌ها تا به حال فیله‌های ماهی اوزون برون را روی یخ در ویترین خود دارند.

در مورد خواص ماهی اوزون برون بیشتر بدانید.

اصول اولیه بهترین روش پخت ماهی اوزون برون

ماهی اوزون برون تقریبا همیشه به عنوان فیله بدون پوست فروخته می شود. دلیلش این است که ماهی‌ها معمولاً بزرگتر از آن هستند که به طور کامل بفروشند – برخی از گونه‌ها معمولاً صدها پوند قیمت دارند – و به این دلیل که پوست ماهی اوزون برون به طرز شگفت‌آوری سخت است. قسمت‌های فیله ماهی‌های خاویاری کوچک شبیه ماهی‌های سفید دیگر است، در حالی که قسمت‌هایی که از ماهی اوزون برون بزرگ بریده می‌شوند، معمولاً به سبک استیک در سراسر دانه‌های ماهیچه بریده می‌شوند. آنها در هر صورت به روش مشابهی طبخ می کنند، اگرچه در بشقاب کمی متفاوت به نظر می رسند.

مطلب پیشنهادی: خرید ماهی اوزون برون

روش های پخت ماهی اوزون برون 

تطبیق پذیری ماهی اوزون برون از ترکیب غیرمعمول طعم ملایم و بافت قوی آن ناشی می شود. شما می توانید روش های پخت و پز ملایم و چاشنی های لطیف را داشته باشید تا ملایم بودن آن را از بین ببرید. یا حرارت داغ و ادویه پررنگ برای استفاده از استحکام آن.

• گزینه های ملایم

اگر یکی از این روش‌های سنتی تهیه ماهی را انتخاب می‌کنید، ماهی اوزون برون را با سس‌های ساده مبتنی بر شراب یا کره، گیاهان تازه با طعم ملایم و مخلفات ساده مانند برنج یا کینوا پلو سرو کنید.

• پخت در سس

ماهی اوزون برون را در یک مایع خوش طعم، در دمای 20 تا 30 درجه فارنهایت زیر نقطه جوش بجوشانید. هر مایعی از آب سیب گرفته تا سس گوجه‌فرنگی موثر است، اما سرآشپزها معمولاً برای این منظور آبگوشتی به نام کورت بویلون درست می‌کنند. اگر ترجیح می دهید، می توانید به جای مایعات مبتنی بر آب، آن را در روغن زیتون یا کره بپزید.

• آشپزی در پاپیلوت

یک تکنیک کلاسیک فرانسوی، این به معنای بستن قسمت‌های ماهی اوزون برون در کیسه‌های کاغذ روغنی و پختن آن در فر است. ماهی اوزون برون در آب خود پخته می‌شوند و طعم سایر مواد را که در کیسه قرار می‌دهید جذب می‌کند. ممکن است گیاهان تازه مانند شوید یا آویشن، تره فرنگی معطر یا زنجبیل، یا پاشیدن شراب سفید یا سرکه گیاهی را انتخاب کنید.

• پخت در فر

ماهی اوزون برون را به آرامی با روغن یا کره ذوب شده بمالید تا سطح آن خشک نشود یا آن را در یک سس خوش طعم بپزید تا مرطوب بماند. در هر صورت، دمای فر خود را در دمای متوسط 300 تا 325 فارنهایت نگه دارید و 15 تا 18 دقیقه در هر اینچ ضخامت بگذارید.

• گزینه های پخت و پز قوی

این تکنیک‌های با حرارت بالا، بافت گوشتی شگفت‌آور ماهی اوزون برون را بهبود می‌بخشد و ظروف کامل‌تری را ایجاد می‌کند. آن را با سس های قاطع یا سالسا تازه درست شده سرو کنید.

• کباب کردن

بافت سفت ماهی خاویاری آن را به یکی از بهترین ماهی ها برای کباب کردن تبدیل کرده است. در هنگام چرخاندن خرد نمی شود و نمی شکند و به گریل تمیز و روغن کاری شده نمی چسبد. قبل از پختن، آن را برای مدت کوتاهی مرینیت کنید، یا قبل از زمان، ماهی اوزون برون را با ترکیبی تند و دودی از ادویه ها بمالید.

• دودی کردن ماهی

ماهی اوزون برون به زیبایی دود می‌کشند، بنابراین برشته کردن فیله‌هایتان با دود روی درخت توسکا یا چوب میوه می‌تواند یک وعده غذایی به یاد ماندنی را به همراه داشته باشد. آن را گرم به عنوان پیش غذا سرو کنید یا در یخچال بگذارید و در کاناپه یا پیش غذا از آن استفاده کنید.

• پان سیرینگ

از یک تابه چدنی یا آلومینیومی سنگین استفاده کنید که از قبل گرم شده تا در آستانه دود کردن باشد. قسمت های فیله را مزه دار کنید و کمی روغن بزنید و در تابه قرار دهید. وقتی سطح آن به رنگ قهوه ای و خوش طعم در آمد، فیله را برگردانید و 7 تا 10 دقیقه دیگر با حرارت ملایم پخت را تمام کنید.

• کباب کردن

کباب کردن بسیار شبیه دودی کردن است، با این تفاوت که در داخل فر انجام می شود. قفسه فر خود را طوری بچینید که تابه جوجه های گوشتی شش اینچ از مشعل فاصله داشته باشد، سپس مرغ گوشتی خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه گرم کنید. ماهی اوزون برون را مزه دار کرده و کمی روغن بزنید و به مدت 12 تا 14 دقیقه در هر اینچ از ضخامت ماهی اوزون برون را بپزید- یک بار چرخاندن.

طریقه سرخ کردن ماهی اوزون برون

لذت چشیدن طعم خوش ماهی با بهترین روش های طبخ آن امکان پذیر است. طبخ ماهی به طرق مختلفی از جمله سرخ کردن، بخارپز کردن، سوخاری کردن، کباب کردن و… امکان پذیر است. در کنار روش های طبخ ماهی انتخاب نوع ماهی و طعم دار کردن ان متناسب با ذائقه شما بسیار مهم است. همانطور که میدانید ماهی های متنوعی در ایران برای طبخ، پروش داده و صید می شوند. از بهترین انواع ماهی با طعمی لذیذ که برای هر نوع ذائقه ایرانی مطلوب است ماهی اوزون برون است که یکی از بهترین روش های طبخ آن سرخ کردن است. با ما باشید تا از خرید ماهی ازون برون، خرید خاویار ماهی ازون برون، خرید آنلاین ماهی اوزون برون تا بهترین طریقه سرخ کردن ماهی ازون برون برای شما بگوییم.

معرفی کامل ماهی ازون برون

برای تهیه و خرید ماهی اوزون برون اطلاع از طبع و خواص این ماهی خوشمزه بسیار مفید است. ماهی اوزون برون از انواع ماهی خاویاری است. از این رو این نوع ماهی برای کشورها نفشی اقتصادی دارد و فروش آن نقش درامد زایی خوبی دارد. ماهی ازون برون ارزش غذایی بالایی دارد. شاید برایتان جالب باشد که ماهی ازون برون دارای17.8 درصد پروتئین و 9.5 درصد چربی است. این ماهی کشیده و سیاه رنگ، اغلب در دریای خزر پرورش می یابد و صید می شود و در نهایتا به فروش می رسد. طبع ماهی اوزون برون سرد است که نوشیدن چای زنجیبلی یا میل کردن تعدادی خرما در کنار آن لذت این غذا را دوچندان کرده و از سردی طبع آن می کاهد. از جمله خواص این ماهی به تقویت سیستم ایمنی، افزایش میل جنسی، تقویت قلب و تنظیم فشار خون و… می توان یاد کرد.

طریقه سرخ کردن ماهی اوزون برون

بهترین طریقه سرخ کردن ماهی اوزون برون

مهم ترین گام برای پخت یک ماهی اوزون برون با طعمی شگفت انگیز، مزه دار کردن ماهی است. استفاده از ادویه های خوش عطر و بو طعم و رنگی جادویی به ماهی میبخشد. قبل از هرچیز تکه های ماهی را به اندازه های دلخواهتان قسمت کنید. تکه های ماهی را به در یک سس که شامل سس قرمز تند مخصوص ماهی ازون برون است می توانید برای مدتی بخوابانید تا به خوبی طعم دار شود. همچنین می توانید در سسی که مخلوطی از ابلیموی تازه و پیاز و نمک وفلفل است قرار دهید. شما به سادگی و متناسب با ذائقه تان می توانید این ماهی لذیذ را طعم دار کنید.پس از طعم دار کردن ماهی حالا نوبت این رسیده که به بهترین طریقه سرخ کردن ماهی ازون برون را اغاز کنید. کافیست اندکی روغن در ماهیتابه ریخته و شعله را کم کنید. سپس با گرم شدن روغن، تکه های ماهی را در روغن قرار دهید تا با شعله اندک به ارامی سرخ شوند. اکنون زمان آن رسیده که ماهی ها را از ماهیتابه خارج کرده و به زیبایی با جعفری و خرما تزیین کنید و لحظات دلنشینی را در کنار میهمانان بگذرانید.

مطلب پیشنهادی: خاویار ماهی اوزون برون

بیشتر دستور العمل های ماهی شما را تشویق می کنند که فیله ها را تا زمانی که با چنگال پوسته پوسته شوند، بپزید. این گزینه برای ماهی اوزون برون به دلیل بافت گوشتی آن نیست، اما دو راه برای بررسی کامل بودن ماهی‌های خاویاری وجود دارد. اولین مورد این است که به سادگی آن را برش دهید و ببینید که آیا تا آخر به رنگ سفید مرواریدی پخته شده است یا خیر. این ظاهر ظرف تمام شده را از بین می برد و به شما نمی گوید چه زمانی ماهی بیش از حد پخته شده است، بنابراین ایده آل نیست. گزینه دوم و بهتر استفاده از دماسنج فوری است. زمانی که دماسنج به صورت افقی در ضخیم‌ترین قسمت فیله قرار داده شده، 145 فارنهایت نشان داده شود.