فیله ماهی وقتی به سادگی در ماهیتابه سرخ می شود ، بهترین طعم ممکن را به وجود می آورد. با کمک این دستور ساده ، هر بار ماهی خوشمزه درست کنید. روش طبخ ماهی شمال ، به گونه ای است که تفاوت بسیاری با ماهی جنوب دارد. ماهی شمال باید کاملا پخته ، پوسته پوسته و لطیف درست شود. طبخ ماهی ممکن است کمی مشکل ساز باشد ؛ چرا که می تواند خشک و بدون طعم باشد. فیله‌ های ماهی شمال نیز ظریف بوده و هنگام پختن آن‌ها ممکن است از بین بروند. برای بسیاری از افراد ، خوردن ماهی چندان جالب نیست ؛ به خصوص اگر طعم و عطر دلپذیر را نداشته باشد. بهتر است روش طبخ ماهی شمال را آموزش دیده و با استفاده از ادویه ها و چاشنی های مناسب ، این غذا را تهیه نمایید. ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که پختن ماهی خوشمزه ، در واقع کار بسیار ساده ای بوده و می توانید ماهی دودی خاویار و خاویار ماهی اوزون برون را به عنوان بهترین وعده غذایی خود جایگزین کنید.

ادویه و انواع چاشنی ها طبخ ماهی

ماهی شمال در یک بشقاب سفید با سالاد و تکه های لیمو ؛ غذایی که اغلب ما ایرانی ها به آن علاقه داریم. اگر یک ماهی قزل آلا را تصور کنید ، یک ستون فقرات از وسط آن می گذرد. هنگامی که گوشت ماهی را از ستون فقرات جدا می کنید ، فیله ماهی ایجاد می شود. در نهایت ، از هر ماهی دو تکه گوشت بلند ، نازک و صاف را بدست می آورید و این وعده غذایی است که هر کسی به آن علاقه دارد. با رعایت روش طبخ ماهی شمال ، می توانید وعده های غذایی خود را دلپذیر و لذیذ تر از قبل نمایید. استفاده از ادویه و انواع چاشنی های مختلف در هنگام طبخ ماهی ، می تواند تاثیر بسزایی در طعم و بوی ماهی ما داشته باشد. هر خانم خانه داری ، سبک و روش تهیه ماهی خود را دارد. رسپی استفاده شده توسط هر شخصی ممکن است متفاوت باشد ؛ اما چیزی که این بین اهمیت دارد ، استفاده از انواع ادویه ها و رعایت روش طبخ ماهی شمال می باشد.

روش طبخ ماهی شمال

برای از بین بردن استخوان های ماهی چه کنیم؟

یک روش طبخ ماهی شمال که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ؛ جدا کردن استخوان ستون فقرات و پخت فیله ماهی با روش های مختلف است. بر حسب تجربه و سلیقه افراد ؛ گوشت ماهی را می توان با روشهای متنوعی از جمله سرخ کردن در داخل ماهیتابه ، آب پز کردن ، قرار دادن در فر و کباب کردن طبخ کرد. برای از بین بردن استخوان های ماهی چه کنیم ؟ اگر ماهی بزرگ باشد ، دو تکه از آن را به قسمت های کوچتر برش می زنیم و پس از قرار دادن در داخل مواد و مرینیت کردن ، آن را سرخ کرده و یا در دمای فر پخت می کنیم. از آنجایی که فیله‌ های ماهی از ستون فقرات جدا شده‌ اند ؛ معمولاً استخوان‌ های بزرگی نداشته و می توان آن را با خیال راحت مصرف کرد. با این حال ، همه ما هر از گاهی با استخوان‌ های کوچک ماهی مواجه شده‌ ایم ؛ بنابراین همیشه باید در خوردن آنها مراقب باشید.

مطلب پیشنهادی: ماهی اوزون برون

روش سوخاری کردن انواع ماهی

یکی از محبوب ترین شیوه هایی که برای طبخ انواع ماهی به کار میرود ، استفاده از روش روش کردن انواع ماهی با استفاده از انواع ادویه ها و پودر نان می باشد. برای یادگیری بهترین روش های طبخ ماهی شمال ، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. می توانید یک ترکیب بی نظیر از پودر سوخاری ، پودر نان تست ، ادویه پاپریکا ، فلفل سیاه ، کمی عصاره آبلیمو و روغن زیتون را تهیه کرده و ماهی خود را در داخل این ترکیب بغلتانید. جهت تهیه یک سس لذیذ در کنار وعده اصلی غذایی ، می توانید عصاره آبلیمو و شاید مقداری جعفری یا پیازچه تازه خرد شده را ترکیب کنید ؛ اما به نظر من ، سس تارتار بهترین گزینه ای است که می توانید به عنوان چاشنی در نظر بگیرید. روش سوخاری کردن انواع ماهی ، علاه بر طعم بی نظیر و مطلوب ، موجب ترد شدن و خوش خوراک شدن گوشت ماهی نیز می شود.

روش طبخ ماهی شمال

چه زمانی از روش آب پز کردن استفاده کنیم؟

چه زمانی از روش آب پز کردن استفاده کنیم ؟ روش آب پز کردن ، زمانی خوب است که می خواهید ماهی و غذاهای دریایی را به سرعت بپزید. زمانی که به گریل دسترسی نداشته و دوست دارید که گوشت ماهی شما کمی آبدار به نظر برسد. روش آب پز کردن ماهی شمال ، یک روش آسان برای اضافه کردن طعم لطیف ، به سرعت و بدون پختن زیاد است. کافیست که ماده غذایی خود را در یک قابلمه با کمی دلستر تلخ قرار دهید و بگذارد آنقدر بجوشد تا پوست آن باز شود. اگر می ترسید که مواد غذایی شما در هنگام بخارپز و یا آب پز شدن بوی نامطبوع بدهند ؛ بهتر است که به جای آب ، از دلستر تلخ و یا آبجو بدون الکل استفاده نمایید. می توانید از پودر و حبه های سیر و هویج ، برای از بین بردن بوی ضخم ماهی نیز بهره ببرید. برای افزودن رطوبت و حتی طعم بیشتر به ماده غذایی خود ، هر قطعه از ماهی را با برش های نازک لیمو بپوشانید. این عمل ، طعم شگفت انگیزی را به ماهی شما خواهد داد. سلطان ماهی یکی از برترین پرورش دهنده های ماهی های تازه شمال کشور هستند.