ماهی و خاویار ماهی اوزون برون یکی از قوی ترین منابع پروتئین و همچنین سالم ترین منبع پروتئین غیر گیاهی است. اگر گیاهخوار نیستید ، این غذای فوق‌ العاده سالم در رژیم غذایی کودک شما ضروری است ؛ اما قبل از انجام این کار باید دریابید که چه ماهی برای کودک مفید است. ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است ؛ بنابراین انتخاب بهترین ماهی برای رشد مغز نوزاد مهم است. گوشت ماهی قلب را سالم نگه می دارد و به رشد چشم و سالم نگه داشتن آن کمک می کند. جهت اطلاع از مفیدترین گونه های ماهی و بهترین زمان مصرف ماهی در کودکان ، تا انتهای مقاله همراه باشید. ماهی همچنین سرشار از ید است ؛ ماده معدنی حیاتی که بدن ما قادر به تولید آن نیست. ماهی ، ماده غذایی است که به طور غیر مستقیم با آن به کودک خود شیر می دهید و بهترین زمان مصرف ماهی در کودکان بعد از شش ماهگی است که می توان آن را وارد رژیم غذایی او کرد. با این حال ، بررسی هرگونه حساسیت به ماهی در کودکان ضروری است.

بهترین راه برای تغذیه ماهی در کودکان

در صورت برو آلرژی ، اگر گ صبر کنید تا او 8 ماهه شود ، می توان انتظار داشت که خطر آلرژی به حداقل برسد. اگر نوزاد شما از قبل رژیم غلات و سایر مواد غذایی خانگی دارد و به آنها واکنشی نشان نداده است ؛ اضافه کردن ماهی به رژیم غذایی او ممکن است مشکلی ایجاد نکند. در هر صورت ، بهتر است قبل از تصمیم گیری با پزشک اطفال خود مشورت کنید و در مورد هرگونه سابقه آلرژی غذایی خانوادگی به او اطلاع دهید. هر ماده غذایی جدید باید با دقت به رژیم غذایی کودک شما وارد شود و باید اطمینان حاصل شود که کودک آن را به خوبی پذیرفته است. در ابتدا ، کودک خود را انواع ماهی های مختلف به طور همزمان غذا ندهید ؛ در عوض ، با یک نوع ماهی او را آشنا کنید. پاسخ کودک خود را بررسی کنید و سپس نوع بعدی را امتحان کنید. ماهی بخارپز برای هضم کودک آسان است و از این رو بهترین راه برای تغذیه ماهی در کودکان است.

مطلب پیشنهادی: ماهی اوزون برون

بهترین زمان مصرف ماهی در کودکان

اقدامات ایمنی هنگام معرفی ماهی به نوزادان

سرخ کردن یا پخت کم عمق نیز یک جایگزین است به شرطی که ماهی از استخوان جدا شده ، پوره شود و سپس به غذای معمولی کودک شما اضافه شود. همچنین می توانید ماهی را با استفاده از پودر زردچوبه ، به عنوان مارینت سرخ کرده و قبل از غذا دادن به کودک ، آن را جدا کنید. حتما اقدامات ایمنی هنگام معرفی ماهی به نوزادان را رعایت کنید. هنگام وارد کردن ماهی در رژیم غذایی کودک ، توصیه می شود اقدامات احتیاطی زیر را رعایت کنید ؛ مطمئن شوید که ماهی قبل از پخته شدن کاملا تمیز شده است. از ماهی هایی با محتوای جیوه بالا اجتناب کنید. مطمئن شوید که از ماهی تازه فقط برای کوچولوی خود استفاده می کنید. از دستورالعمل های ماهی خام مانند سوشی باید اجتناب شود. بهترین ماهی ها برای خوردن نوزادان ، ماهی هایی هستند که پروتئین بالایی دارند ، جیوه کمی دارند و ترجیحاً اندازه بزرگتری دارند. ماهی بزرگتر به معنای استخوان‌های بزرگتر است و این باعث می‌شود که استخوان‌ های ماهی در گلوی کودک شما گیر کند.

مطلب پیشنهادی: خرید ماهی اوزون برون

ماهی های بی خطر برای مصرف نوزادان

ماهی های بی خطر برای مصرف نوزادان را می توان به شرح زیر اعلام کرد ؛ ماهی ساردین ، که معمولاً به عنوان تارلی نیز شناخته می شود و یکی از سالم ترین منابع اسید های چرب امگا 3 ، پروتئین ها ، ویتامین D و فسفر است. به دلیل وجود ویتامین D زیاد در آنها ، جذب کلسیم و فسفر ساده تر شده و باعث تقویت استخوان‌ ها می‌ شود. افزودن ماهی به رژیم غذایی کودک شما ، یک راه عالی برای دریافت مواد مغذی مهم است. اکثر غذا های دریایی (ماهی سفید ، قزل آلا ، اوزون برون و میگو) که در کشور ما خورده می شوند ، گزینه ای خوشمزه ، ایمن و سالم برای وعده غذایی هستند. اما چند نوع ماهی وجود دارد که کودکان باید برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض سطوح بالای جیوه ، آنها را حذف یا در مقادیر محدود مصرف کنند. با اضافه کردن ماهی های مقوی در رژیم غذایی کودکان بعد از یک سالگی ، می توان روند مثبتی در رشد آنها مشاهده کرد.

میزان مصرف ماهی در کودکان

علاوه بر پروتئین با کیفیت بالا ، ویتامین ها و مواد معدنی ؛ ماهی منبع عالی چربی های سالم مانند اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) است که برای رشد مغز ، سیستم عصبی و بینایی کودک ضروری است. همچنین برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف ماهی در اوایل زندگی ، ممکن است به پیشگیری از بیماری های آلرژیک مانند آسم و اگزما کمک کند. میزان مصرف ماهی در کودکان چقدر است ؟ برای جلوگیری از از دست دادن این مزایای تغذیه ای ، کودکان باید 1 تا 2 بار در هفته وعده های کوچکی از انواع ماهی های مغذی را مصرف کنند. برخی از دریاچه‌ ها ‌و رودخانه‌ ها ، می‌ توانند به جیوه آلوده شوند. باکتری ها جیوه را به شکل خطرناک تری به نام متیل جیوه تبدیل می کنند. خوردن بیش از حد این ماهی های آلوده ، می تواند اثرات مضری بر سیستم عصبی در حال رشد کودک داشته باشد. سازمان FDA ، همچنین توصیه می کند قبل از مصرف ماهی توسط کودک ؛ پوست و فلس ، چربی و اندام های داخلی ماده غذایی را جدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید آنلاین ماهی اوزون برون سلطان ماهی با مشاورین ما در تماس باشید.